Linkbuilding is een belangrijk aspect van SEO marketing. Als u nog niet gebruikt link building strategieën in uw marketing structuur, bent u mogelijk het missen van potentiële business. Met behulp van link building strategieën zal u helpen creëren van hoge kwaliteit SEO marketing campagnes die zal helpen uw bedrijf te laten bloeien. Maar, eerst moet je begrijpen wat het is en hoe het te gebruiken.
Wat is link building?
Link building is een strategie die webpagina's krijgt naar elkaar te linken door het verwerven van hyperlinks van andere websites en toe te passen op uw eigen site. Het helpt gebruikers te navigeren tussen verschillende pagina's op het internet. Ze helpen ook zoekmachines te kruipen tussen de pagina's op uw website. Er zijn verschillende manieren om links te bouwen. Maar als je er minstens één onder de knie hebt, kan het je een voorsprong geven op je concurrentie. In de Verenigde Staten is de belangstelling voor linkbuilding sinds 2005 met 43 procent toegenomen.
Hoe worden links gemaakt?
Aangezien links de crux zijn van link building, is het belangrijk om iets te weten over hun creatie. Een link tag bestaat uit vier delen, die allemaal samenwerken om de hele eenheid te creëren. Elk deel heeft een specifieke functie binnen de link:
Het begin: het eerste deel van de link staat bekend als het anker. Het opent de link tag en geeft aan de zoekmachine aan dat er een link is die leidt naar iets anders dat erop volgt. Dit deel van de link wordt aangeduid met een "a".
Link doorverwijsplaats: de doorverwijsplaats geeft aan naar waar de URL verwijst. Dat kan een andere webpagina, een afbeelding of een downloadbaar bestand zijn. Dit deel van de link wordt aangeduid met een "href". Als dit deel met een # begint, geeft dit aan dat de link naar een ander deel van dezelfde pagina leidt.
Zichtbare tekst van de link: dit gedeelte bestaat uit een klein deel van de tekst die gebruikers op de pagina te zien krijgen als ze op de link klikken. Het onderscheidt zich vaak op een bepaalde manier van de omringende tekst. Het wordt vaak blauw en onderstreept weergegeven om aan te geven dat het een link is waarop kan worden geklikt.
Sluiting: dit deel van de link geeft aan zoekmachines aan dat de link compleet is.
Hoe linkbuilding bedrijven helpt
Link building verhoogt de SEO ranking, maar het biedt ook veel voordelen voor bedrijven. Bouwt relaties op: wanneer u uw links bouwt, moet u andere bedrijven bereiken, vaak om informatie door te geven over promoties en andere activiteiten met betrekking tot uw bedrijf. Hoewel uw primaire focus voor het uitreiken is om uw link te verbeteren, zijn er ook residuele voordelen. U kunt lange termijn relaties koesteren die voor beide bedrijven voordelig is. Gastplaatsing diensten en strategieën zijn toegenomen met 112 procent in belang sinds 2005.
Referral business: Sterke links kunnen zowel het verkeer naar uw site als uw ranking verbeteren. Als uw site gelinkt is aan een relevante en vaak bezochte site, kan dit ook uw verkoop stimuleren. Bovendien kunnen die verkopen gemakkelijk veranderen in terugkerende klanten, zodat u er tot ver in de toekomst de vruchten van kunt plukken.
Brand building: goede link building helpt ook om uw merk te promoten. Het kan helpen om te laten zien dat u een autoriteit bent in uw vakgebied door middel van links naar relevante inhoud. Het kan ook helpen om de expertise van uw bedrijf te promoten, evenals de sterke punten van zijn goederen en diensten.
Linkbuilding Tips Voor Beter Resultaat
Linkbuilding campagne Als het plan is opgesteld kan ik de campagne starten. Op allerlei verschillende manieren zal ik nieuwe en krachtige backlinks verkrijgen van websites met veel autoriteit. Maandelijks komen er nieuwe links bij waardoor je posities steeds beter worden. 4 - anchor linkbuilding. Analyse en rapportage Natuurlijk wil je weten wat de resultaten zijn van de linkbuilding campagnes - Marketing advies.
Zo weten we wat er goed gaat en waar we kunnen bijsturen. - linkbuilding websites.
Tip 1: Weet welke links je wilt leggen Het is ten eerste ontzettend belangrijk dat je weet welke links je denkt te kunnen genereren. Denk hierbij aan het volgende: Wat zijn de belangrijkste platforms of grootste websites waar je graag een link van wilt verkrijgen? Pas dan kun je begrijpen wie de influencers zijn op die platforms - Wat kost een link voor linkbuilding? - linkbuildingstrategie.
De van Moz laat je de belangrijkste pagina’s zien die een link naar jouw website hebben gelegd. Similar, Web heeft een zogenaamde popular page report. Het is erg interessant om door deze rapporten en informatie te graven. Wat zijn afbeeldingen op jouw website die populair zijn? Je zou deze kunnen vernieuwen en bijwerken (linkbuilding social media).
![]()
![]()
Je kunt daar het onderwerp invoeren, vervolgens een sector waar je je op wilt richten en daarna kun je zoeken bij de infographics of je misschien wat leuks tegenkomt. Je kunt simpelweg populaire content visualiseren. Er liggen hier erg veel kansen om deze content om te vormen tot afbeeldingen voor verschillende platforms voor link building.
Linkbuilding Dongen
Deze influencers hebben een grote invloed op hun volgers. Wat de influencer zegt, doen de volgers. Gebruik deze influencers door ze te vragen of overtuigen om jouw afbeeldingen te delen (linkbuilding diensten). Rijk ze jouw afbeelding aan en vraag ze deze afbeelding te delen met een link naar jouw website. Tip 2: Doe een keyword onderzoek Wanneer je helder ideevoor ogen hebt hoe je de links met afbeeldingen wilt leggen, is een keyword onderzoek erg belangrijk om alle puzzelstukjes bij elkaar te krijgen.
Een goed concept hiervoor geeft Dan Shure. Het idee hierbij is dat keywords met statistieken of feiten achter het keyword eigenlijk een reden bevatten in de zoekopdracht om een link te leggen. Professionele linkbuilding. Super handig dus! Deze mensen zoeken dus naar iets om naar te verwijzen, om misschien een link naar te leggen, in te voegen in een presentatie of in een artikel.
Een tip die ik je wil meegeven, is om te evalueren of je afbeeldingen verschijnen in bepaalde zoekopdrachten. Zo ja, dan weet je wat het doel van de zoeker is bij de zoekopdrachten waar jouw afbeeldingen in de resultaten verschijnen - Gespecialiseerd in linkbuilding. Meten is weten! Tip 3: Waarde toevoegen We gaan vervolgens een stap verder door waarde toe te voegen aan je afbeeldingen.
Je hebt hopelijk al wat ideeën verzameld, je weet waar je links van wilt krijgen en je moet er op een bepaalde manier waarde aan geven. Bijvoorbeeld: , iets wat mensen opslaan en later raadplegen (Linkbuilding uitbesteden). is een interessante. Sommige mensen doen dit erg goed. Ze kunnen gegevens of ingewikkelde concepten visualiseren.
![]()
werken nog steeds erg goed. Moz heeft een Dit is een lijst met punten die je na kunt lopen om je SEO te verbeteren. je afbeeldingen. Een goede manier om links te krijgen, is om je afbeeldingen goed te organiseren en te presenteren. Backlinks. Selecteer bijvoorbeeld de top 25 afbeeldingen van een evenement, een beurs of een ander aspect van je bedrijf en zorg dat deze afbeeldingen er fantastisch uitzien.
Linkbuilding Oosterhout
Gregory Ciotti onderstreept dit in zijn fantastische artikel ‘Why a Visual Really Is Worth a Thousand Words’. Hij stelt heel duidelijk dat je gewoon zou moeten doen wat voor de hand ligt. Pak het niet te moeilijk aan. Tip 4: Optimaliseer Wanneer we dat op orde hebben, kunnen we de afbeeldingen gaan optimaliseren.
![]()
Maar, speciaal voor jou hebben we hier de basisaspecten even op een rijtje gezet. – Je moet ervoor zorgen dat de titel van de afbeelding het keyword bevat en je boodschap juist overbrengt (Wat is linkbuilding?). Een op tekst voor de slechtziende, die meer met spraak werken – Dit betekent dat je de afbeeldingbeschrijving beschrijvend moet verwoorden en dus geen nummers en leestekens achter elkaar.
Het is namelijk super belangrijk dat een pagina snel laadt - linkbuilding prijzen. Wanneer een pagina te langzaam laadt, zullen bezoekers het geduld niet opbrengen om te wachten en afhaken. Dit wordt vaak veroorzaakt door afbeeldingen die veel te groot zijn. Er zijn tal van tools die afbeeldingen kunnen comprimeren. Bjivoorbeeld Optimizilla. – is erg technisch, maar wel erg interessant.
Waarom zijn backlinks belangrijk?
Backlinks zijn vooral waardevol voor SEO omdat ze een "motie van vertrouwen" van de ene site naar de andere vertegenwoordigen. In wezen zijn backlinks naar uw website een signaal naar zoekmachines dat anderen instaan voor uw inhoud. Als veel sites linken naar dezelfde webpagina of website, kunnen zoekmachines afleiden dat de inhoud de moeite waard is om naar te linken, en dus ook de moeite waard is om op te duiken in een SERP. Het verdienen van deze backlinks kan dus een positief effect hebben op de rankingpositie of zoekzichtbaarheid van een site.
Als u iets weet over hoe SEO werkt, zult u weten dat backlinking misschien wel het belangrijkste onderdeel is in het creëren van een uitgebreide SEO-strategie. In feite zou het opbouwen van backlinks van hoge kwaliteit de hoeksteen van elke SEO-strategie moeten zijn. Anders zal uw domein (en de specifieke URL die u probeert te ranken) niet door Google worden herkend als een gezaghebbende bron voor de zoekopdracht waarvoor u probeert te ranken.
Toch roept dit de vraag op: moeten de links die je bouwt op publicaties staan die relevant zijn voor de niche waarin je actief bent? Het antwoord is dat het afhangt van de aanpak die je kiest. In eerste instantie, bij het bouwen van autoriteit links, moet je meer bezig zijn met het opbouwen van uw algemene site autoriteit. Dus, als uw site heeft slechts een paar lage kwaliteit of spammy backlinks, moet je meer bezig zijn met het opbouwen van uw totale site autoriteit en gaan voor links met de hoogst mogelijke autoriteit. Zie dit als het bouwen van een goede fundering; zonder een goede structuur op zijn plaats, zult u niet in staat zijn om uw aanwezigheid in de zoekmachines op te bouwen.
Backlinks verdienen en geven
Het verdienen van backlinks is een essentieel onderdeel van off-site SEO. Het proces van het verkrijgen van deze links staat bekend als link earning of link building.
Sommige backlinks zijn inherent waardevoller dan andere. Gevolgde backlinks van betrouwbare, populaire, hoge-authenticiteit sites worden beschouwd als de meest wenselijke backlinks te verdienen, terwijl backlinks van lage-authenticiteit, potentieel spammy sites zijn meestal aan de andere kant van het spectrum. Of een link al dan niet wordt gevolgd (d.w.z. of een site-eigenaar zoekmachines specifiek instrueert om link equity wel of niet door te geven) is zeker relevant, maar onderschat de waarde van nofollow links niet helemaal. Zelfs alleen al vermeld worden op websites van hoge kwaliteit kan uw merk een boost geven.
Net zoals sommige backlinks die u verdient waardevoller zijn dan andere, verschillen links die u naar andere sites maakt ook in waarde. Wanneer u naar een externe site linkt, kunnen de keuzes die u maakt met betrekking tot de pagina waarvandaan u linkt (de pagina-autoriteit, inhoud, toegankelijkheid voor zoekmachines, enzovoort), de ankertekst die u gebruikt, of u ervoor kiest de link te volgen of te nofollowen, en alle andere metatags die aan de linkpagina zijn gekoppeld, een grote impact hebben op de waarde die u toekent.
Concurrerend backlink onderzoek
Backlinks verdienen kan tijdrovend zijn. Nieuwe sites of sites die hun keyword footprint uitbreiden kunnen het moeilijk vinden om te weten waar te beginnen als het gaat om linkbuilding. Dat is waar concurrerende backlink onderzoek om de hoek komt kijken: Door het onderzoeken van het backlink profiel (de verzameling van pagina's en domeinen die linken naar een website) naar een concurrent die al goed rankt voor uw doel zoekwoorden, kunt u inzicht krijgen over de linkbuilding die hen kan hebben geholpen. Een backlink-tool zoals Link Explorer kan u helpen deze links te ontdekken, zodat u zich op deze domeinen kunt richten in uw eigen linkbuilding-campagnes.